CRYENGINE V ve Getirdiği Yenilikler

<span class="fa fa-user"></span>
İlker Karaş
Haberler
1.3K
0

Game Developers Conference 2016 tüm hızıyla sürerken, Crytek şimdiye kadarki erişimi en kolay, en güçlü ve en çok özelliği içerisinde barındıran geliştirici aracı CRYENGINE V’i duyurdu.

CRYENGINE V, “İstediğin Kadar Öde” iş modeli ile bugün piyasaya çıkıyor. Bu model sayesinde geliştiriciler istedikleri miktarda ödeme yaparak, herhangi bir lisans veya ek hizmet bedeli ödeme zorunluluğu olmadan motorun tüm özelliklerine ve kaynak kodunun tamamına her yerden ulaşabilecekler. CRYENGINE V’i kullanmaya karar veren kullanıcılar, Crytek’in gelecek vaat eden bağımsız geliştiricileri doğrudan desteklemek amacıyla oluşturduğu Bağımsız Geliştirici Fonuna %70’e kadar destek verebiliyor.

Ayrıca CRYENGINE’in bu en son sürümüne CRYENGINE Marketplace ekleniyor. Geliştiriciler, Marketplace bölümünden Crytek’in kendi kütüphanesindeki kaynaklara, CRYENGINE topluluğu ve diğer güvenilir sağlayıcılar tarafından üretilmiş binlerce materyale, ses dosyalarına ve 3D objelere erişebilecek.

Crytek Kurucusu, CEO ve Başkanı Cevat Yerli: “CRYENGINE V, geliştiricilere günümüzün en gelişmiş imkânlarını sunmakla kalmayıp, ayrıca bu imkânları en ulaşılabilir hale getirmek konusundaki taahhüdümüzü göstermektedir. CRYENGINE Marketplace’in açılması, yenilenen motor arayüzü, yeni destek kanalları ve yeni ödeme modeli sayesinde CRYENGINE’in gücünden faydalanmaya başlamak artık çok daha kolaylaştı.  İstediğin Kadar Öde Modeli topluluğu merkeze alıyor. Umuyoruz ki, bu model bizle geliştiriciler arasında ve geliştiricilerin kendi aralarında daha yakın işbirliği kurmasını sağlayacak.”

Ayrıca CRYENGINE V, günümüzün önde gelen Sanal Gerçeklik donanımlarına destek veriyor. Crytek’in motoru artık kullanıcılara PlayStation VR, OSVR, HTC Vive ve Oculus Rift için kendilerine özgü VR deneyimleri oluşturmalarına olanak tanıyor.

CRYENGINE V’in getirdiği diğer yenilikler:

  • C# Olanağı: C# bilen geliştiriciler için CRYENGINE V’te kod yazımına olanak tanıyan yeni bir API
  • Yenilenmiş Düşük Overhead Renderer: Grafik ağırlıklı uygulamalarda günümüz donanımlarının performanslarında gözle görülür artış sağlar.
  • DirectX 12 desteği: Donanım kaynakları üzerinde daha iyi bir kontrol sağlamak için DirectX’in son sürümünü kullanır.
  • Gelişmiş Volümetrik Bulut Sistemi: VR için optimize edilmiş, en düşük performansla bulutlara 3D uzamsal render seçeneği.
  • Yeni partikül sistemi: Tamamen GPU tarafından işlenen, çarpıcı ve akıcı gerçek zamanlı efektler oluşturma özelliği.
  • Yeni bir başlatıcı ve kullanıcı arayüzü: Yenilenmiş özellikler ve yeni ikon gruplamaları ile CRYENGINE içerisinde daha kolay gezinti sağlayan modern arayüz tasarımı.
  • FMOD Studio desteği: Ses programları kullanımı konusunda daha fazla esneklik.
  • CRYENGINE Cevaplar: CRYENGINE topluluğunun soru ve cevaplarını paylaşabileceği özel bir kanal