Teknoloji

NVIDIA, Işın İzleme Teknolojisi NVIDIA RTX’i Duyurdu

0

NVIDIA, içerik yaratıcılarına ve oyun geliştiricilerine, gerçek zamanlı, sinematik kalitede görüntü sunan ışın izleme (Ray Tracing) teknolojisi NVIDIA RTX’i duyurdu.

Bilgisayar grafik algoritmaları ve GPU mimarileri üzerindeki 10 yıllık bir çalışmanın ürünü olan NVIDIA RTX, NVIDIA Volta mimarisi GPU’larında çalışan son derece ölçeklenebilir bir ışın izleme teknolojisinden oluşuyor. Çeşitli arayüzler vasıtasıyla ışın izlemeyi destekleyen NVIDIA, Microsoft’un yeni DirextX® Raytracing (DXR) API’nı kullanan uygulamalar için tam RTX desteğini etkinleştirmek amacıyla Microsoft ile yakın işbirliği yapıyor.

Gerçekçi ve canlı bir aydınlatma, yansımalar ve gölgeler için kesin çözüm olarak kabul edilen ışın izleme teknolojisi, geleneksel render tekniklerinin çok ötesinde bir gerçeklik seviyesi sunuyor. Gerçek zamanlı ışın izleme, günümüzde kullanılan standart rendering tekniklerinin çoğunu, ışığın gerçek hayatta nasıl davrandığını kopyalayan gerçekçi optik hesaplamalarla değiştirerek daha sahici görüntüler yaratıyor.

Yıllar boyunca filmlerde gerçeğe yakın dünyaları düzenlemek için kullanılan ışın izleme teknolojisini şu ana kadar hızlı kare oranı ve düşük gecikme süresi gerektiren interaktif oyunlarda kullanabilmek için çok fazla hesaplama yükü gerekiyordu. NVIDIA RTX bu sınırlamaların üstesinden geliyor.

Geniş Sektör Desteği

4A Games, Epic, Remedy Entertainment ve Unity gibi endüstri liderleri, bu hafta San Francisco’da düzenlenen Game Developers konferansındaki teknoloji gösterilerinde NVIDIA RTX’i kullanıyor. Firmalar, gerçek zamanlı ışın izlemenin gelecekteki oyunlarda nasıl şaşırtıcı ve gerçekçi grafikler oluşturabileceğini gösteriyor. Windows kullanıcıları, NVIDIA RTX’in Microsoft DirectX Raytracing’i desteklemesi sayesinde, çığır açan teknolojinin keyfini her yerde çıkartabiliyor.

Işın izleme için GameWorks

NVIDIA, oyun geliştiricilerin bu yeni kabiliyetlerin avantajlarından faydalanabilmelerini sağlamak için NVIDIA GameWorks yazılım geliştirme kitine Ray Tracing video netleştirme modülü ekleyeceğini duyurdu. Geliştiricilere yönelik bu araç ve kaynak paketi, yeni Microsoft DXR API’ını ve NVIDIA RTX’i kullanarak geliştirilen uygulamalardaki gerçekliği mükemmel bir şekilde artıracak ve ürün döngülerini kısaltacak.

Volta ve yeni nesil GPU mimarilerini destekleyecek olan GameWorks Yazılım Geliştirme Kiti (SDK), ışın izlemeli alan gölgelerini, parlak yansımaları ve ortam aydınlatması özelliklerini mümkün kılıyor.

Geliştiriciler bu kabiliyetlerle birlikte, etrafındaki sahneyi yakalayan ve fiziksel olarak doğru ışıklandırma ve gölgeler elde eden gerçekçi, yüksek kaliteli yansımalar yaratabiliyor. Bu kabiliyetleri Microsoft DXR gibi endüstri standardı bir platformda kullanılabilir hale getirmek, her PC oyun geliştiricisinin gerçekçilik seviyelerine erişebileceği anlamına geliyor.

Kingston Dijital, Canvas serisi Yeni Flash Kartları Duyurdu
Ceyda Doğan Karaş
86 doğumlu. Evli, mutlu, Tauren'li. Star Wars, Doctor Who, Yu-Gi-Oh ve Blizzard delisi. 93'ten beri video oyunlarıyla fazla uğraşıyor ve hayatı onların üzerine şekilleniyor. Korku, macera, psikoloji kitap ve animelerine bayılıyor. Koyu Beşiktaş taraftarı ve cosplay organizatörü. Ayrıca cosplay, vazgeçemediği hobilerinden sadece birisi.

Çıkışından Önce Far Cry 5’i Son Kez Oynadık

Previous article

Kusmuk Şov – Sea of Thieves Nasıl Oynanmaz?

Next article

You may also like

More in Teknoloji