İnceleme

Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids İnceleme

0
Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids İnceleme

Dünyanın en çok satan oyun serilerinden Assassin’s Creed’in 12. ve son çıkan oyunu Assassin’s Creed Valhalla, piyasa sürüldüğü hafta serinin diğer tüm oyunlarına göre daha fazla satmış, hatta yapımcı firma Ubisoft’un bugüne kadar çıkardığı tüm oyunlar içinde en iyi açılışı yapan oyun olmuştu.

Serinin son üçlemesiyle zaten yükselişe geçen Assassin’s Creed markası, Valhalla ile zirve yapmış, dolayısıyla da ileride çıkacak genişletme paketlerini de merak etmemize neden olmuştu. Planlanan iki genişletme paketinden ilki Wrath of the Druids de 13 Mayıs 2021’de piyasaya sürüldü.

Bizleri İngiltere’den İrlanda topraklarına götürecek olan eklentimizde pek çok yeni oyun içi mekaniği görecek, İrlanda’nın mistik druid halkıyla savaşacak, ticaret yeteneklerimizi sınayacak ve İrlanda’nın birçok kralıyla diplomatik ilişkiler kurmaya çalışacağız.

NEHİR YAĞMALARI

Oyuna girer girmez karşılaştığımız ilk yenilik, nehir yağmaları. Emekli Viking kaptan Vagn sayesinde İngiltere ve İrlanda’nın “az bilinen” nehirlerine yelken açıyoruz. Bu nehirler, ana oyunda oynadığımız haritada değil, farklı bir haritada konumlandırılmış. Amacımız nehir kıyılarındaki köyleri, manastırları, askerî kamp ve kaleleri yağmalayarak erzak malzemeleri toplamak. Bu malzemelerle yerleşkemiz Ravensthorpe’ta var olan yapılarımızı güçlendirebiliyor ya da eskisi gibi yeni yapılar inşa edebiliyoruz. Ayrıca ana oyundaki yağmalardan farklı olarak bu nehir yağmalarında baskın verdiğimiz yerlerde Legendary, yani en üst kalite zırh ya da silah bulabiliyoruz ki ana oyunu oynayan oyuncular bu eşyaların bulunması ve elde edilmesinin ne kadar zahmetli olduğunu hatırlayacaktır.

Nehir yağması yaptığımız tayfamızla ana oyunda kullandığımız tayfamız birbirinden farklı. Yerleşkemize kuracağımız yeni bir binayla, nehir yağmasında kullanabileceğimiz tayfamızı özel olarak seçiyoruz. Kullandıkları silahlar, giydikleri zırhlar ve taşıyabildikleri erzak miktarına göre bir ekip oluşturuyoruz. Yağma sırasında etkisiz hâle gelen tayfa üyeleri ise yağma sonunda dinlenmek üzere yerleşkemizdeki bu binaya geri dönüyor. Ancak bu savaşçılarımızın sayısı sınırlı. O yüzden savaşta onları mümkün olduğu kadar korumaya çalışmak çok önemli.

Yeni nehir yağmaları MMORPG tarzı oyunlardaki zindanlar gibi tasarlanmış. Nehir boyunca yağma yapılacak yerler her zaman belli ve bu yerleri tamamlamadan nehir haritasından çıkıp karaya dönüş yaparsanız o nehirdeki tüm başarımlarınız sıfırlanıyor ve aynı nehre tekrar girmeye kalktığınızda tüm yerleşkelerin daha da güçlendiğini, hatta nehir üstünde savunma karakollarının kurulduğunu görüyorsunuz. Yapımcılar bu sayede ana oyunda tek düze ilerleyen yağma sistemini daha dinamik bir hâle getirmeye çalışmış.

GÜNCELLENMİŞ YETENEK AĞACI

AC Valhalla’nın en çok övülen kısımlarından biri de detaylı ancak bir o kadar da anlaşılabilir yetenek ağacıydı. Wrath of the Druids paketiyle birlikte mevcut yetenek ağacımıza çok fazla olmamak üzere yeni dallar ekleniyor. Bu yeni yeteneklerin bazıları nehir yağma gemimizde kullanabileceğimiz pasif/aktif yetenekler olurken bazıları da eskisi gibi dövüş kabiliyetlerimizi, zırh ve silah yetkinliklerimizi artıracak yetenekler olarak karşımıza çıkıyor.

TÜCCAR VİKİNGLER VE İRLANDA’DA ABBÂSÎ ESİNTİSİ

Ana oyunda Abbâsî Devleti’nden gelip bize yol gösteren Basim karakterinden sonra şimdi de Şiraz kentinden gelen Azar isimli bir tüccarla tanışıyoruz. İrlanda’daki pek çok kraldan biri olan Dublin kralı Bárid mac Ímair için çalışan Azar, bizlere daha önceki oyunlarda bulunmayan bir ticaret mekaniğinin kapısını aralıyor.

Önce İrlanda toprakları üstünde, genellikle haydutlar tarafından işgâl edilen halka kaleleri ele geçirmemiz gerekecek. Ardından o bölgede ticari mal üretip satma iznini bize verecek olan ticaret belgesini kazanacağız. Yağma yaparken elde ettiğimiz malzemelerle de artık kontrolü tamamen bizde olan ticaret noktalarında yeni yapılar inşa ederek orada üretilen ticari malların sayısını, kalitesini ve depolanma kapasitesini artırmaya çalışacağız. Her ticaret noktasında farklı bir ticari mal üretildiğini de eklemek gerekiyor. Böylece daha çok ihtiyaç duyduğunuz ticari mallar için o malların üretildiği halka kaleleri bulup ele geçirmeniz gerekiyor. Bu ticaret merkezlerini bulmak, ele geçirmek ve geliştirmek son derece önemli; çünkü İrlanda krallarıyla diplomatik ilişkiler kurmamıza yardımcı olacak.

Peki ürettiğimiz bu mallarla ne yapabiliyoruz? Dublin’de Azar’ın dükkâna gidip elindeki ticaret anlaşmalarının gerekliliklerini yerine getirmek için kullanıyoruz. Örneğin Cordoba şehrinin Emiri kaliteli kumaşlar talep ediyor, biz de ele geçirip geliştirdiğimiz ticaret noktalarında ürettiğimiz kumaşları Azar’la takas ederek bu anlaşmaları tamamlıyoruz. Karşılığında silah, zırh, gemilerimiz için kozmetik parça, ticaret noktalarındaki yapılarımızı geliştirmek için lazım olan ticari erzak elde ediyoruz ve/veya Dublin krallığına saygınlık kazandırıyoruz. Dublin krallığının saygınlığı arttıkça daha uzak krallıklardan daha büyük ticaret anlaşmaları geliyor, böylece kazançlarımız da katlanıyor.

KRALİYET TALEPLERİ ve KRALLARIN RİCALARI

Oyunda ticaret malı kazanmanın tek yolu üretimden geçmiyor elbette. Ticarete başladık diye özümüzü unutmadık. Büyük şehirlerde ve ticaret noktalarında da bulunabilen güvercin kümeslerinde, bulunduğumuz krallığın kralı tarafından verilen bazı özel görevler buluyoruz. Bu özel görevler krallığa tehdit oluşturan haydutları ve druidleri etkisiz hâle getirmeyi kapsıyor.

Ancak bu rutin yan görevleri daha heyecanlı hâle getirmek isteyen oyun yapımcıları, önceki oyunlarda da kullanılan ödüllü şartları entegre etmişler ve buna “kralın ricası” adını vermişler. “Haydutların işini bitirirken asla fark edilme” ya da “Hiç hasar almadan bölgeyi temizle” gibi. Bu ricaları da gerçekleştirirsek görevi tamamladığımızda alacağımız ödül katlanıyor. Fakat uyarmakta fayda var, bu kraliyet talepleri her krallık için sınırlı sayıda sunuluyor. O yüzden buradan kazandığınız ticari malları ve erzakları dikkatli harcamakta fayda var.

İRLANDA’NIN YÜCE KRALI VE YÜCE OLMAYAN KRALLARI

İrlanda tarihinde de adından sıkça söz edilen Yüce Kral Flann Sinna, İrlanda’da türeyen tüm küçük kralları himayesi altında toplamış gibi gözükse de aralarında büyük hizipleşmeler mevcut. Dolayısıyla Flann Sinna’ya sadakatsizlik yapan kralları önce ikna etmeye çalışacak, ikna olmazlarsa gerekeni yerine getireceğiz. Tabii sadık görünüp de Yüce Kral’ın kuyusunu kazmaya çalışanlar, açıkça ihanet edenler ve uygun anı kollayan fırsatçılar da oyunun olmazsa olmazı.

DANU’NUN EVLATLARI, DRUİDLER

Kelt mitolojisinde ana tanrıça olarak görülen Danu, metafor olarak oldukça büyük öneme sahip. Doğanın dengesini korumaya çalışan ve çoğunlukla yabanda küçük kümeler hâlinde yaşayan rahip savaşçılar olan druidler, oyunumuzun adından da anlaşılacağı üzere yeni düşmanlarımız olarak karşımıza çıkıyor. Assassin’s Creed serisinin tüm dinî organizasyonları bir şekilde Templars’a (Tapınakçılar) ya da Proto-Templars’a (Öncül Tapınakçılar) bağlamasına alışkın olsak da Danu’nun Evlatları’nın farklı bir yapılanma olduğunu göreceğiz.

Danu’nun Evlatları’nın bugüne kadar gördüğümüz Tapınakçılar’dan ya da Öncül Tapınakçılar’dan büyük bir farkı var: Hem Hıristiyan hem de Viking düşmanı olmaları. Adalarını istila eden Hıristiyanlara ve Kuzeylilere karşı pasifist druidlerden ayrılıp kendi özel tarikatlarını kuran ve toplumun her kesimine girerek casusluk yapan ve istilacılara suikastlar düzenleyen bu druid grubu, kendilerine Danu’nun Evlatları adını vermiş. Kendi gözlerinde İrlanda’ya musallat olan Hıristiyan Gallerin ve yağmacı Kuzeylilerin kökünü kazımaya ant içmişler, bunun için de her yola başvuruyorlar. Özellikle yoğun miktarda halüsinasyon görmenize neden olan tütsüleri ve bombaları savaşlarda başınızın dönmesine ve sıradan insan olan druidleri olduklarından farklı görmenizi sağlıyor.

Her yeni düşman örgüt gibi bu örgüt için de yine standart bir örgüt ağacı tasarlanmış. Toplam on adet Danu Evladı bulunmakta. Her birinin yerini ve kimliğini keşfetmek için oyunda bir miktar ilerlemek, etraflı bir araştırma yapmak ve en az iki ipucunu bulup yorumlamak gerekiyor. Ortadan kaldırdığımız her Danu Evladı’ndan da güzel bir eşya düşürüyoruz tabii ki. Yine son üçlemeden alışık olduğumuz gibi bu genişletme paketinde de Danu’nun Evlatları’nın liderinin kimliğini açığa çıkarmak için oyunu sonuna kadar oynamamız gerekiyor.

YENİ GİZEMLER VE BULMACALAR

Ana oyundaki gibi genişletme paketimizde de gizemler ve bulmacalar mevcut. Ancak bu sefer temamız Kelt mitolojisi ve özünde druidlerle ilgili. Bulmacaların zorluğu ana oyuna göre biraz daha yüksek olsa da oyuncuları zorlamayacak türden.

YENİ SİLAHLAR VE ZIRHLAR

Elbette beklenen bir şeydi ancak yapım ekibi silahların görselliğine bu sefer daha fazla önem vermiş. Wrath of the Druids ile oyunumuza tam 10 yeni silah eklenmiş. Bunların içinde ana oyunda görmediğimiz oraklar dikkat çekiyor. Oyundaki iki adet efsanevi orağı bulup aynı anda kuşanırsanız özel bir yeteneği ortaya çıkıyor.

Yeni silah ve zırhları eskisi gibi kalelerde, manastırlarda, etkisiz hâle getirdiğimiz düşmanlarımızın üzerinde bulacağımız gibi ticaret anlaşmaları yoluyla ya da görev ödülü olarak da elde edebileceğiz.

İRLANDA’NIN KADİM HANEDANLIKLARININ HAZİNELERİ

Her Assassin’s Creed oyunun vazgeçilmezi, konsepte ve tarihi kişiliklere adanmış özel hazineler Wrath of the Druids paketimizde olmazsa olmazdı elbette. İrlanda’nın kadim Tara Kralı meşhur Niall Noigiallach’ın soyundan geldiğini iddia eden beş hanedana ait (Ui Neill) yadigârları bulmaya çalışacak ve sonunda da altıncı ve nihai yadigârımıza ulaşacağız. Silah ve zırh tercihi kişiden kişiye farklılık gösterse de bu altı silah, kalkan ve zırhın oldukça güçlü olduğunu belirtmek lazım.

BAŞKA OYUNCULARININ İNTİKAMINI ALMAK

Önceki oyunlarda gördüğümüz ancak Assassin’s Creed Valhalla’da göremediğimiz, oyunda ölen sizin gibi diğer oyuncuların intikamını alma mekaniği tekrar getirilmiş. Bulunduğunuz bölgedeki bir düşman tarafından öldürülen başka bir oyuncu varsa onu öldüren düşmanı ortadan kaldırarak intikamını alabiliyorsunuz. Tabii karşılığında da ödül kazanıyoruz.

TOPARLARSAK…

Sonuç olarak ana oyunun tüm öğeleriyle birlikte yeni mekanikler sunan, rutin yağmaları daha hareketli bir hâle getiren ve İngiltere’nin Hıristiyan-Kelt karmasından çıkarıp bizi İrlanda’nın Kelt mitosunun göbeğine atan bir genişletme paketiyle karşı karşıyayız. Son üçlemenin diğer genişletme paketleriyle karşılaştırırsak gereğinden ne uzun ne kısa olan, tam tadında biten bir oyun olduğunu söyleyebiliriz.

Assassin’s Creed Valhalla’nın ikinci ve son genişletme paketi Siege of Paris’in bu yılın yaz aylarında yayınlanması bekleniyor.

product-image

Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids

8

Ana oyunun tüm öğeleriyle birlikte yeni mekanikler sunan, rutin yağmaları daha hareketli bir hâle getiren ve İngiltere’nin Hıristiyan-Kelt karmasından çıkarıp bizi İrlanda’nın Kelt mitosunun göbeğine atan bir genişletme paketiyle karşı karşıyayız.

ARTILAR
  • Ferah, pastoral İrlanda toprakları
  • Yeni yağma mekanikleri
  • İşlevsel olarak tatmin edici yeni silah ve zırhlar
  • Ticaret yapabilme ve ticaret ağı kurabilme
  • Ana oyuna göre çok daha az bug
EKSİLER
  • Kısa oynanış süresi
  • Tekrar eden görev mekanikleri

Acer, yeni Predator Triton ve Helios serisini duyurdu

Previous article

Malezya’nın e-posta altyapısı IceWarp’a emanet

Next article

You may also like

More in İnceleme