İnceleme

Battlefield Hardline İnceleme

0

Peki bu modlar bize gerçekten ne sunuyor?

Oynanışa bakıldığında çoğu oyuncunun “Payday’den yürütmüşler” dediği ve haklılık payı da olan bir durum söz konusu. Modların akıcılığı ve adım adım açılan silahlar, ek aparatlar ıvırlar zıvırlar derken Payday’i düşünemiyorsunuz açıkçası. Çünkü oyun size Payday’in güçlü hissiyatını ve kurgusunu vermiyor. Daha çok silah, daha çok aksiyon için oynuyorsunuz Hardline’ı. Rakibinizin hatalarını değerlendirip keyif aldığınız bir oyun anlayışı ile yuvarlanıp gidiyorsunuz. Takım olarak oynamak artık eskisinden daha önemli. Haritanın dar olması, sürekli aksiyon bize daha sıkı iletişim kurmayı gerekli kılıyor. Kilit noktalara konumlanan 3 ekibin kendi arasında iletişimsiz kalması ya da az iletişim kurması ile oraya baskın yapacak rakip takımın sizi beklemediğiniz bir anda eritmesine sebep oluyor. Bu nedenle daha çok iletişim daha iyi oyuna adapte ediyor sizi. Bireysel olarak gelişmenize çok etki etmese bile daha az ölmeniz için motive ettiği de bir gerçek.

 

Bu konu geçmeden eklemek istediğim bir nokta ise silahların açılma şekli oldu. Hem para biriktirmek üzerine bir de yeterli sayıda adam öldürme şartı koşulmuş olması. Bu oynanışın daha da uzatılmasına yönelik mini bir kurgu mu yoksa en yakın zamanda gelecek içeriğin daha çok uzağında olduğumuzu belli etmeme çabası mı bilemesem de bu durumun merak uyandırıcı olacağı bir gerçek.

 

Oynanış ve modlardan sonra görsellik ve atmosferle birlikte seslere de bakarak bu oyun için nihai kararımıza doğru geçebiliriz. Hızlı bir aksiyon oyununa göre (sanki yavaş aksiyon oyunları var gibi ne biçim yazdım ben yine…) seçilmiş müzikler sizi arkanızdan maceraya doğru itiyor. Özellikle arabaya bindiğinizde radyonun sizi “yürü be olm” dercesine gazlayacak şarkılarla donatılmış olması paha biçilemez. İsterseniz radyoyu kapatıp motorun kudretine ve mermi seslerine kendinizi bırakabilirsiniz. Ses efektleri seride hiç aşağı düşmedi bugüne kadar. Her çıkan oyunda hangi silah ne kadar uzaktan ateşlenmiş ne kadar yakınınızda bir objeyi parçalamış çok net algılamanızı sağlıyordu. Aynen devam ediyor bu oyunda da seslerin ve efektlerin kalitesi. Ne sizi yoruyor ne de yetersiz kalıyor oyun içerisinde. Kimi oyunlar vardır sesleri çatal bıçak takımını yere düşürmüşcesine tepki vermenizi sağlar. BF’de görsel kalite kadar sesin de önemli olduğu gerçeği yıllardır bize işleniyor.

İlker Karaş
Strateji oyunlarını sever. Sabaton ve WW2 dediğinizde akan sular durur.

Warface Davetli Klan Turnuvası Başlıyor!

Previous article

Nvidia’dan GTA V İçin Yeni Sürücüler

Next article

You may also like

More in İnceleme