- 24paylaşım
- 24Facebook
- 0Twitter
BF oynayanlar bilirler, haritalar minimum 30 maksimum 1 saat civarında oynanış sunar size. Günümüz MOBA’larının ortak derdi de bu benim için. Günde 1 saatimi %50 şansla kaybedeceğim bir oyuna vermek ne kadar mantıklı? Hardline bu sorunu çözmüş. Oyun 15 dakika ile 25 dakika aralığında değişen sürelerde tamamlanıyor Multiplayer ortamda. Single olarak oynanışı, senaryo akışını ayrıca değerlendireceğim.
Evet devam edelim, süre ve oynanıştan bahsediyorduk. Oynanışın hızlanmış olması daha çabuk tamamlanan haritaları da beraberinde getirmiş bize. Eskisi gibi hantal yapı artık yok. Payday 2 oynuyormuşcasına patlat geç modundayız. Scooter – One şarkısını dinlemek gibi gelişiyor her şey. “ I feel hardcore, always hardcore!” lafı tamamiyle oyunu özetliyor bana. Çat çut derken bir bakıyorsunuz ölmüşsünüz, daha çok ölmüşsünüz hatta hep ölmüşsünüz. Sonra oyun bitmiş.
Ama BF’nin yapısı böyledir. Siz hiç BF oynamamışsanız sistem sizi öğüte öğüte, döve döve adam eder ve iyi bir BF oyuncusu yapar. Her BF oyununda bir önceki oyunda iyi olan bile bu öğütmeden nasibini alır. Bu aşamada düşük seviyelerde dandik silahlarla hayatta kalmayı, öle öle öldürmeyi öğrenirsiniz. Haritanın çakallıklarını ve kurnaz noktalarını çözer ona göre oynamaya başlarsınız. Hardline bu tutumlar için biçilmiş kaftan olarak geliyor. Yeni ekipmanlardan göz yaşartıcı gaz benim en çok canımı sıkan ve oyunlar içinde küfür etmemi sağlayan şey oldu. Tam gaz koşuyorum camdan giriyorum içeri sonra ÖHÖHÖHÖHHÖ gaz atmışlar ve bi anda iptal oluyorum. Maske yoksa sürünüyorsunuz oynarken. “Haziran” aylarına götürdü beni bu dakikalar yalan yok. Devamında değişen sınıflar ve dengeler oyuna akıcılık katan bir diğer unsur. Harita yapısı ve oyun alanı bize saklanacak bol alan veriyor. Özellikle Bank Job görevinde. Tabii oynanışta kabak gibi açıkta olduğunuz durumlar da oluyor. Hotwire’da olduğunuz gibi.
Bu yeni oynanış harita dengesini de eski BF yapısından alıp başka bir boyuta taşıyor. Önceki oyunlarda açık alanda Sniper ile takılmak ya da uçak / helikopter gibi büyük cihazlarla konumlanmak değerli iken artık Hardline’da otomobillere ve tekerlekli araçların iyi kullanılmasına daha çok önem vermek gerekiyor. Özellikle yeni gelen oyun modlarından biri olan Hotwire ile araç kullanımı çok daha önemli hale gelmiş. Conquest yapısının arabalı ve sürekli değişebilir olduğunu düşünün. Düşünemediniz değil mi, gerçekten zor bir yapı. Aha burayı aldık derken öteki tarafın gittiği bir oyun anlayışının içine arabaların konmuş olması çok tuhaf bir eğlenceyi de beraberinde getirmiş.
Madem oyun modlarına yöneldik Blood Money ile devam edelim. Son yılların en eğlenceli oyun modlarından biri olan Blood Money’de ortada bir para var ve siz bu parayı hırsız da olsanız polis de olsanız kendi tarafınızda tutmaya çalışıyorsunuz. Güvenli bölgenize götürdüğünüz paraların da rakip tarafından cukkalanabildiğini söylemekte fayda var.
Heist modu bize Payday 2’yu anımsatıyor fakat onun kadar yavaş olmadığı da kesin. Hırsızların parayı ya da değerli eşyaları götürmeye çalıştığı, polislerinde konuya eşzamanlı olarak müdahale ettiği bir kurguyu bize yansıtan bu mod oyuncuların en çok beğenisini kazanan oynanışlardan biri.