Bazı oyunlar sadece başlayıp bitmez. Oyunun genel amacı, size derdini anlatmak, belki sizi bu derde ortak etmek olabilir. Bu tip oyunlarda, yaptığınız şeyler, sadece anlatım ile konuşmak için ilerler. Çok mu gerçek üstü geldi? Shady Part of Me ‘ye hoş geldiniz.
Bir İnsan, İki Karakter
Küçük bir kız çocuğunun salıncakta sallanması ile başlayan oyunumuz, 2D/3D bir platform puzzle macerası. Siyah saçlı kız çocuğunun gölgesini ve kendisini kontrol edip, çeşitli bulmacaları çözüyoruz. Daha çocuksu olan karakterimiz ışıktan, daha olgun olan gölgemiz ise karanlıktan kaçıyor. Bu iki karakter kendisi ile konuşan bir insanın ruh halini temsil ediyor olsa da, oyun bu konuda net açıklama yapmıyor ve sizi anlatım akışına bırakıyor.
İki Ses, Çok Müzik
Shady Part of Me ‘nin en etkili yönlerinden biri ise sanat tasarımı. Gerek ortamdaki atmosfer, gerek müziklerin yoğunluğu o kadar güzel ayarlanmış ki, hayran kalmamak elde değil. Çözülen bulmacalardan tutun da, etraftaki nesnelerin bile anlam taşıdığı bu genel anlatımla, basit tanımın dışına çıkmanızı, meraklanmanızı da pekiştiriyor. Karakterler konuşuyor konuşmasına, ancak düşünüyorlar da. Bu düşünceleri size yazılı olarak gösteren oyun, kişinin kendi edinmesi gereken çıkarımlar da sunuyor. Nasıl ki günlük hayatımızda her şeyi söylemiyorsak, oyun da bize bir şeyleri söylemiyor.
Kağıttan Ruh
Shady Part of Me’nin birden fazla açıya sahip olması, çekici olmasının yanı sıra, çeşitliliği ve zorluğu artırmış. Zorluk dedim diye korkmayın hemen, oyunun hiçbir bulmacası kafa patlatacak cinsten değil. Burada bir parantez kağıttan kuşlar için açabilirim. Oyunun toplanabilir tek öğesi olan kağıttan kuşları, bölümlerin içerisinde biraz aykırı düşünerek elde edebiliyorsunuz. Ortalama bir bulmaca çözer olarak, görmediklerim hariç, görüp de alamadığım bir tane vardı. Yine de ne kadar topladığınız oyunun bütününe etki etmiyor. Bununla ilgili başarım, istatistik ve ana menüde bir teşekkür elde etmiş oluyorsunuz. Ben, topladığımda çıkan yazılar ve sesleri bile yeterli motivasyon olarak gördüm.
Oyuncak Arkadaş
Bölümler ise bulmacadaki ışık öğelerinin de etkisiyle manipülasyona açık ve zekice tasarlanmış. Oyunun zaten çok kontrolü bulunmuyor, oyun da mevcut kontroller üzerinden size zorluk yaşatmıyor. İki karakterin de kontrolleri oldukça akıcı. Gölge karakterimiz boyutu gereği daha kısıtlı gibi görünse de, aslında aralarındaki denge güzel oturtulmuş.
Shady Part of Me ‘nin kötü diyebileceğim bir yanı yok, ancak eksik olarak nitelendirebileceğim bir hikayesi var. Belki anlatımın oyunun geri kalanında anlatımın çok iyi olması beni buna itmiş de olabilir ancak zaten çok da uzun olmayan oyunu bitirdiğimde tam anlamıyla tatmin olmuş değilim. Hali hazırda etkileyici olan oyunun finalinin daha iyi olması, belki şaheser noktasına taşıyabilecekken, zihnimde “sağlam deneyimler” kutuma koyup üstünü kapattım. Belki toplayamadığım kuşları da bahane ederek, bu kutu biraz tozlandıkça açıp bakabilirim.