Haberler

Diablo IV’ün Yeni Geliştirici Güncellemesi

0
Diablo IV Yeni Geliştirici Güncellemesi Yayınlandı

Shadowlands beklemeye devam ederken pek tabii ki Blizzard boş durmuyor ve bu sefer Diablo IV için yeni bilgileri gün ışığına çıkarıyor.

Diablo IV geliştirici ekibi, yeni yazısında oyunda kaydedilen ilerlemeye dair bilgiler paylaşıyor. Bugünün güncellemesi, hakkında en çok soru sorulan konulardan biri olan yetenek ve becerilere odaklanıyor.

Bu güncellemeyle sunulan bilgilerden bazıları şöyle:

  • Diablo IV’ün Beceri ve Yetenek (Skills and Talents) sistemleri için önemli değişiklikler: Daha fazla derinlik ve yeni tasarlanan yetenek ağacı üstünde yetenek ve pasifler için farklı alanlar.
  • Büyücü Efsun Sistemi’ne (Sorceress Enchantment System) genel bakış.
  • Yeni görseller!

Ata/İblis/Melek Güçleri (Ancestral /Demonic /Angelic Powers)

Belli ufak bonuslar kazanmak için oyuncuların fazladan birkaç parça eşya taşıması ve bunların hepsinin farklı miktarlarda Ata/İblis/Melek Gücü’ne sahip olması gerekliydi. Ardından sürekli bu eşyaların her birinin güç seviyesini hesaplamak ve bunların genel gücünü karşılaştırmak gerekiyordu. Bu da oyuncuların gereğinden fazla hesap yapmasını gerektiriyordu.

Ancak sistemin en sevilen yönlerinden biri, oynanışın nitelikleri anlamlı şekillerde yönetip belli ilave eşiklerine ulaşarak eşyalarınızı seçtiğiniz oyun tarzına daha uygun hale getirmek üstüne kurulu olmasıydı. Bu noktada biraz daha deneme yapmak gerekse de bir sonraki yazıda eşya sistemine dair daha fazla bilgi oyuncularla paylaşılacak.

Efsanevi Eşyalar

Bu alanda bazı büyük değişiklikler yapılacak:

  1. Şu anda karakterlerin gücünün eşyalara biraz fazla bağlı. Oyuncu gücünün daha önemli bir kısmını yeniden karaktere aktararak dizilim seçimlerini daha önemli hale getirilecek. Böylece oyuncu gücünün büyük bölümü kullanılan eşyalardan gelmeyecek. Tabii eşya seçimlerinin her zaman anlamlı hissettirmesi için bu noktada doğru dengeyi tutturmak çok önemli.
  2. Ayrıca ekipten temel eşya sistemine (core itemization) dair çeşitli geri bildirimleri muhtemelen birçok oyuncu iletmiştir. Blizzard şu anda farklı eşya aşamalarını birbirinden en iyi şekilde ayırmanın yollarını arıyor. Örneğin büyülü eşyalar, nadir eşyalardan daha yüksek yan niteliklere sahip olmalı mı?

Bir sonraki yazıda efsanevi eşyalar hakkında daha fazla şey açıklanacak.

Yeni Yetenek (Skill) Sistemi

Diablo IV’ün yetenek ve beceri (talent) sistemleri için büyük değişiklikler var. Benzer şekilde yetenek sistemi ilerleyişi de biraz fazla basit görünüyordu. Bu da oyuncunun yetenek puanlarını harcamak için anlamlı bir sebep bulamaması anlamına geliyordu. Bu değerli geribildirimlerle birlikte yeni yetenek sistemi için denemeler yapmaya başlandı. Yetenek ağacında seçtiğiniz yol önemli güç artışları ve oynanış seçimleri de içerecek. Sistemin pasif kısmıysa karakteriniz için daha genel geliştirmeler bulduğunuz bir yer. Bu etkiler belli yeteneklere özel değil. Dolayısıyla yetenek ağacının oyuncular için farklı türlerde pek çok seçenek içerdiği söylenebilir. Son bir şey de oyuncuların yetenek ağacındaki her şeyi alamayacak olması. Şu anda oyunun ileri aşamalarında ağacın %30-40 kadarının dolmasını planlıyoruz. Böylece oyuncular da karakterlerinin dizilimlerini farklı ve kendilerine has şekillerde oluşturabilecek.

Büyücü Efsun Sistemi (Sorceress Enchantment System)

Pek çoğunuz Barbar sınıfına özgü cephanelik sistemini hatırlayacaktır. Bu sistem farklı ve ölümcül silahlar arasında kolayca geçiş yapmanızı sağlayarak karakterin gücünü büyük ölçüde arttırıyor. Tabii diğer sınıflar için de özel mekanikler üstünde çalışıyoruz. Buradaki temel amacımız, Diablo IV’te her bir sınıfın kendine özgü mekaniklere sahip olması. Blizzard’ın böyle bir amaç belirleme sebebiyse, Diablo’da oyuncuların pek çok farklı dizilim veya sınıfı denemesi. Bu durum özellikle de sezon oynanışı esnasında öne çıkıyor. Diğer sınıflara kıyasla farklı güçlü yönlere ve oynanış tarzlarına sahip kendine has sınıf mekaniklerinin, diğer sınıfları keşfetmeyi ve genel olarak oyunu oynamayı çok daha eğlenceli kılacağını düşünüyorlar.

Büyücü yetenekleri iki ayrı noktaya yerleştirilebiliyor: Aktif yetenek yuvası (buna diğer tüm sınıflar da sahip) ve efsun yuvası. Eğer bir yeteneği efsun yuvasına yerleştirirseniz, bunu artık bir aktif yetenek olarak kullanamıyorsunuz ama karakteriniz ikincil bir ilave güç kazanıyor.

Efsunlardan elde ettiğiniz güç son derece önemli ve şu anda yalnızca efsunlarınız, yalnızca aktif yetenekleriniz veya bunların harmanlanması üstüne kurulu dizilimler oluşturmanız mümkün.

Yeni sistemle birlikte artık hangi yetenekleri efsun olarak kullanacağınıza dair stratejiler üretmeniz mümkün. Keza aynı yeteneği iki ayrı yuvaya yerleştiremiyorsunuz. Ayrıca Blizzard, şu anda Druid sınıfına özel bir mekaniği keşfetme aşamasında ve önümüzdeki dönemde buna dair bilgileri de paylaşacak.

Oyunun İleri Safhalarında İlerleme Sistemi (End Game Progression System)

Son olarak Blizzard, oyunun ileri safhalarındaki karakter ilerlemesi sistemi üstünde çalışıyor. Bu sistemin, Diablo III’teki Paragon sisteminin sağladığı derinlik ve yeniden oynanabilirliğin çok daha fazlasını sunmasını hedefleniyor. “Öğrenmesi kolay, ustalaşması zor” hem bizim hem de pek çok Blizzard oyuncusunun sık sık dile getirdiği bir konsept. Bu konseptin ustalaşması zor olan kısmınınsa ileri safhalardaki ilerleme sisteminden geleceğini düşünülüyor. Bu sistem, en sıkı Diablo oyuncularının bile beklentilerini karşılayabilmeli.

The Outer Worlds: Peril on Gorgon İnceleme

 

Keeper of Time
“Lost time is never found again. Oh, never mind I found it.”

    The Outer Worlds: Peril on Gorgon İnceleme

    Previous article

    Hearthstone’da Maskeli Balo Keyfi

    Next article

    You may also like

    Comments

    Comments are closed.

    More in Haberler