Journey to the Savage Planet, No Man’s Sky tadında hayatta kalma temasına odaklı oyunlardan. Özellikle No Man’s Sky ile yıldınız barışmadıysa Journey to the Savage Planet’i muhtemelen beğenirsiniz. Biraz daha Metroid Prime gibi eski lezzetleri seven uzay macerası oyuncuları için diyebiliriz. Yakın zamanda Google tarafından satın alınan Kanadalı geliştirici firma Typhoon Studios, oyuna hayat veren ismin kendisi.
Bilmediğiniz bir gezegene çarptığı ciddi hasarlı bir uzay mekiğinde kriyo uykudan uyanıyorsunuz. Grob adlı şüpheli kaynaklı bir “yiyecek” kutusuna ulaşırsınız . Ardından TV’yi açarsınız ve Kindred Aerospace CEO’su Martin Tweed’in canlı videosunu izlersiniz. Şans öpücüğünüzü aldıktan sonra ve mekiği terk edersiniz. Sonrasında olaylar biraz iğrenç gelişir çünkü uzaylı kuşların patlamaları, yeşil sümüksü sıvının ortalığa saçılması derken tatlı bir aksiyon yaşarsınız. Yeni gezegeninize hoş geldiniz.
Bundan sonraki yaklaşık 10 saati etrafınızı keşfetmekle geçireceksiniz. Yeni alanlar, daha ileriye gitmek için araçlar, eski medeniyetlerderken kendinizi yeni hikayeleri toparlarken bulacaksınız. Bu macerada birçok tehlikeli yaratıkla karşılaşacak, çeşitli kaynakları arttırdıkça tatmin edici yükseltmelere de sahip olacaksınız. En önemlisi bu sırada Martin Tweed’i daha yakından tanıyacaksınız ve şimdiden uyarayım, kendisi tam bir pislik.
Oyun, ciddi bir hayatta kalmadan öte aslında kendi mizahına sahip. Hatta bir noktada iğrenç espri anlayışı yüzünden oyundan bir noktada tiksinmeniz bile mümkün. Görevleri yaptıkça günlüğünüzü güncelleyen iğneleyici ses tonuna sahip AI dostunuz, en azından yalnızlığınızı elinizden alıyor. AI’ın diğer ilginç kısmı arada ufak tefek anketler yapması. Bu anketlerin amacı, hafızanızı tazelemek. Kendi fotoğrafınızı seçmeniz istendiğinde köpek fotoğrafı seçmek, kendinize gelene kadar havlamak anlamına geliyor. Kendinize gelme kısmı hasar almakla gerçekleşiyor merak etmeyin.
Koca böcek gözlü uzaylılar, atmosferi size hissettirmek için ellerinden geleni yaparlar. Tasarım kısmı, tamamen kişisel noktada değişiyor. Mesela bazılarınız temadan oldukça hoşlanacaktır, bazılarınız ise fazla nostaljiye bel bağlamış grafikler yüzünden rahatsız olacaktır. Savage Planet, detaylara ve özenle hazırlanmış tasarıma dikkat çeken bir oyun.
Metroid Prime konusunu az daha açalım. O oyun, gerçek anlamda bir devrimdi ve muhtemelen bir türün diğerine en başarılı birleşimiydi. Henüz Metroid Prime 4’ü görmedik ve bu noktada, oyunun yakın zamanda çıkması muhtemel görünmüyor. Son beş yılda ortaya çıkan yüksek kaliteli indie Metroidvanias’ın sürekli akışına rağmen, tek bir geliştirici Metroid Prime formülüne ulaşamadı. Kesinlikle başka 3B Metroidvaniler de vardı – Arkham Asylum gibi – ama nedense kimse Metroid Prime tarzı oyunlar pek ortada yoklar.
Yükseltmelerin geri kalanı, ekstra atlamalar gibi hareketliliğe veya yeni alanlara ve yeni savaş seçeneklerine erişmenizi sağlayacak asit, elektrik gibi bomba türlerine giriyor. Yükseltme tabanlı ilerleme kapıları Metroidvanias’ın kalbi ve ruhudur. Bence Savage Planet, sadece toplamak için bir avuç alete rağmen ilerlemeye devam ediyor.
Metroid Prime 4’ü bekleyemiyorsanız Savage Planet, bir süre sizi idare edecek modern bir versiyon. Gönül isterdi ki daha uzun, daha derin, daha fazla araç, daha fazla silah ve daha fazla yükseltmeye sahip olsaydı. Diğer tarafta daha fazlasını istemek biraz açgözlülük olabilir, ancak son zamanlarda bu tarz oyunlara ulaşmak zor. Açıkçası Typhoon’un ileride ne yapacağını görmek için sabırsızlanıyorum ve Google’ın sadece yapmak istedikleri oyunu yapmak için ihtiyaç duydukları her türlü desteği vereceğine de inanmak istiyorum, çünkü açıkça ne yaptıklarını biliyorlar.
With all the major AAA releases and new consoles coming out this year, Journey to the Savage Planet is a game that’s likely to get lost in the shuffle. I don’t intend to let this one be forgotten though, and I suspect we’ll be seeing bigger and better things from Typhoon Studios before long.
Çok sayıda önemli AAA sürümleri ve yeni konsollar bu yıl piyasaya sürüldüğünde Journey to the Savage Planet, karışıklık içinde kaybolacak bir oyun. Büyük ihtimalle geliştirici firma, çok daha iyileriyle karşımıza çıkacak.
Warcraft III: Reforged İnceleme