Tek yumrukta herkesi deviren efsanevi kahramanımız 2015 yılında anime dünyasına adım attığından beri çılgınlar gibi sevildi: Saitama. Kendisini kontrol etmeyi isteyen sevgili oyuncular, beklediklerine kavuştular. Karşınızda One Punch Man: A Hero Nobody Knows.
Bandai Namco’nun anime tabanlı oyunlarının çoğu aynı yapıda şekillenir. Doğal olarak asla herkese hitap etmez. Belki biraz tuhaf bir tabir olacak ancak “niş kitle” mi dersiniz yoksa bu oyuncuları başka kategoriye mi yerleştirirsiniz bilmem. Hani Final Fantasy veya Kingdom Hearts seven sayısı nasıl belli oranda farklıysa, Bandai Namco’nun da oyunları aynı oranda değişkendir. Ancak bu değişim, daha çok animeleri fikir edindiğinde ortaya çıkıyor. Doğal olarak muhtemel One Punch Man: A Hero Nobody Knows, animesini izlemiş, ona zaman ayırmış insanların hoşuna gidecektir.
Oyun ilk duyurulduğunda kafamda oluşan fikir direkt RPG temasıydı. Ancak dövüş olacağından kaçınmak zaten imkansız da işte bir umut. Oyun, basit bir karakter yaratma ekranıyla başlıyor. Amacınız animedeki gibi S sınıfı bir kahraman olmaya çalışmak ve kendinizi tanıtmak. Verilen görevleri kovalarken yavaş yavaş açık dünyayı da keşfe çıkıyorsunuz.
Oyunun dövüş sistemi çok gösterişli ve çoğunlukla da oynanışı keyifli. Savaşlar, bir dövüş oyunundan bekleyebileceğiniz her türlü kombinasyonlara, özel hareketlere, fırlatma ve engellemere sahip. Ortamlar ise 3D olarak şekilleniyor. Böylece manevra kabiliyetiniz artıyor. Ancak özel saldırıları bu yüzden tutturmak da oldukça zor. Rakibiniz 3D haritanın avantajını kullanmaktan çekinmeyecektir. Özel hareket kullanımında sayacınızı sık sık kontrol etmelisiniz.
Dövüş sisteminin en heyecan verici özelliklerinden biri, belirli bir süre sonra yanınıza başkalarının da katılabildiği “Hero Arrival” sistemi. Bu sistem aynı zamanda Saitama’nın oyunda nasıl kullanıldığını gösteriyor. Kaybettiğiniz sağlığınızı yenilerken, arkanıza yaslanıp sahaya inen kahramanın rakibi pataklamasının tadını çıkartabilirsiniz. Bazı karşılaşmalarda günü kurtarması adına özellikle Saitama geliyor. Zaten hikaye gereği onun beklenmesi de çok normal. Bir canavarın acımasız saldırısından hayatta kaldıktan sonra “God” modunda durdurulamaz bir kahraman olma deneyimi pek tatlı.
One Punch Man, komedi bakımından farklı tatlara sahip. Animenin o havasını oyunda yansıtmak da kolay iş değil. Mükemmel değil, ancak beklenenden daha iyi. Serinin her zamanki bilinen karakterleri eğlenceli ve animede yer almayan bazı isimler, belli görevlerde gösterilince hikaye kısmı nasıl ilerleyecek diye merak ederken buluyorsunuz kendinizi. Özellikle oyunun eğitim kısmında Lecture Man, muhtemelen oyunun net “en mükemmel” detayı olmuş. Oyunun çeşitli sistemlerini hakkında her leyi öğrenmenize yardımcı olurken, buna kendi mizahını katmaktan geri kalmıyor. Lecture Man, sadece sistem değil aslında oyundaki RPG mekaniklerini de öğretiyor. Evet, oyun tamamen olmasa da içerisinde RPG sistemine sahip. En basitinden seviyelendirme stat dağıtımı, diğer kahramanlarla olan arkadaşlığınızı güçlendiren sosyal bağlantılar gibi konuları da oynanışta görebiliyorsunuz. One Punch Man: A Hero Nobody Knows, bu bakımdan tek başına dövüş oyunu olmasının ötesine geçip, içeriği çeşitlendirmeyi başarmış.
Hikayede ilerledikçe çevrimiçi savaşlara da katılma şansınız var. Diğer oyuncuların kahramanlarını şehirde bulabilir, onlara meydan okuyabilir ve hatta dereceli maçlara katılabilirsiniz. Çevrimiçi noktada oyun, aslında daha belirgin hale geliyor. Hikayede bir noktada süper saldırınızı eninde sonunda tutturma şansınız var. Ancak online tarafta Saitama’yı kontrol etmek o kadar da kolay değil.
Oynanış süresinde zamanınızın büyük bir kısmını tek oyunculu hikayede ve yapay zekaya karşı savaşarak geçireceksiniz. Görev al ve kavga et döngüsünden çıkmak pek kolay değil, ancak zaten oyunun türü gereği de bunu sunması normal. Aynı durum DBZ: Kakarot için de geçerliydi. Tabii Kakarot’ta özellikle mini oyunlar, yemek yeme derken çok sayıda aksiyonu barındırıyordu. One Punch Man, zaten daha ötesini sunamayacağı için konusu gereği beklenen birçok detay, oyuna yedirilmiş. Oynanış bir noktada elbet kendini tekrar ediyor ve bu gerçekten kaçmaz imkansız. Animesini seviyorsanız, karakter ve mekan tasarımlarıyla oyununu da muhtemelen beğenirsiniz.
One Punch Man: A Hero Nobody Knows, eğlenceli dövüş oyunlarından. Bir Street Fighter veya Mortal Kombat değil elbet, ancak zaten sunuluşu da asla o tarzlarda değil. Kendi yapısı, espri anlayışı, animenin sevilen karakterlerini kontrol edebilme imkanı derken kendi avantajlarına sahip. Belli noktalarda oyunun dövüş sisteminde ufak tefek sorunların var olduğunu bilin. Bunlar, 3D alanlardan dolayı ortaya çıkan sorunlar ve muhtemelen önümüzdeki birkaç yama sonrası düzelecektir.