Star Wars Battlefront 2 Hikaye İncelemesi

<span class="fa fa-user"></span>
Ceyda Doğan Karaş
İnceleme
403
0

Melodisini duyduğum her Star Wars içerikli parça, tüylerimi diken diken eder. Yıllardır filmlerini dört gözle bekler, oyunlarında yenilik olsun da tadından yenmesin diye beklentiye girerim. Hikayesi bizi bambaşka yerlere götürsün, savaşın tam ortasında uyanmanın nasıl bir his olduğunu öğrenelim isterim. Bir türlü tam istediğimi alamadım ve böyle giderse de alamayacağım. Çünkü EA, akıllanmıyor anacım.

Bu yazımız, Star Wars Battlefront 2‘nin (SW BF2) sadece dört saatlik kısmını içermektedir. Yani multiplayer tarafında henüz oyuncu bulurken yaşanan sıkıntılar ve arada sunucuların oyunu kapatması nedeniyle yaşanan teknik hatalar sayesinde, önceliği hikayeye vermemiz gerektiğini düşündük. Arka tarafta SW BF2 40 kişilik multiplayer haritası maç bakadursun, biz de size ne kadar sığ bir hikayenin bu oyuna yetmediğini yazalım. EA DICE’ın geliştirdiği SW BF2, bizi kimi zaman karanlık kimi zaman ise aydınlık taraftaki kahramanları kontrol etmemizi sağlıyor.

Hikayeye Giriş

Hikayemiz bizleri Return of the Jedi filmindeki sürece sürüklüyor. Çok da spoiler vermeden yazmak gerekirse, ana karakterimiz Iden Versio. Kendisi kadın bir İmparatorluk askeri ve disiplinli. Onun gözünden gelişen olaylar, doğal olarak İmparatorluk kısmındaki detayların ön plana çıkmasını sağlıyor. Asıl olay da bu ya, kahramanımız Han Solo, Leia gibi karakterlerle karşı karşıya gelerek, hikayeye renk katmaya devam ediyor. Iden’ın karşılaşmalarının diğer kısmında ise farklı senaryolar dönüyor. Yani kimi zaman Iden farklı yerlerde savaşını sürdürürken, diğer tarafta Luke’un başına gelen olayları da onun perspektifinden öğreniyoruz. Açıkçası Asilerin kahramanlarının ardından, İmparatorluk askerinin geçişi pek tatlı olmuş ancak yeterli olmamış. Zira karakterimizin kimliğini ve içindeki çatışmaları bir kenara bırakırsak, yine dönüp dolaşıp tahmin edilebilir olaylar örgüsünün ortasında uyanıyoruz. Bütün hikayenin güzel olan tek kısmı başı ve son 10 dakikası.

Senaryo 4 saatlik kısa süreçte sona eriyor. Bir önceki paragrafta yazdığım gibi başı ve sonu dışındaki ara kısımlar o kadar sıkıcı ki sadece hava çatışmaları zevk verdi desem yeridir (bir de Luke’u kontrol etmek pek tatlıydı). Olayların tahmin edilebilir olmasının yanında filmdeki tanınan karakterleri kontrol etmek, kimi zaman sıkıntı yaşatıyor. Mesela Iden gibi onlarla FPS bakış açısına geçemiyoruz. Bu da muhtemelen bir önceki oyundaki gibi kartlarla kısa süreliğine elde ettiğimiz buff kafasında devam eden işlemden kaynaklanıyor. Kim istemez elimizde ışın kılıcı varken FPS bakış açısında düşman kesmeyi… Bunun artı veya eksi olduğu konusu tartışmayacağım tabii ki. Hikaye kısmının diğer sıkıntı noktası da “bitse de gitsek” havasına oyuncuyu sokması. Hayatımda ilk defa Star Wars senaryosu oynarken, bu kadar sıkıldım. Oyundaki hikayenin var olmasındaki tek amaç, multiplayer için oyuncuyu hazırlamak o kadar. (Şekil A: Battlefield)

Şimdilik oyunu övmek çok zor. Kabul etmek gerek ki ara sinematikler muazzam görünüyor ve oynanış tarafında henüz teknik hiçbir sıkıntıya, bug’a denk gelmedim. Grafikler ise ambiyans kısmında inanılmaz. Henüz multiplayer tarafında bir kere 40 kişilik haritaya girebildim ve çevre tasarımlarının çok başarılı odluğunu itiraf etmem gerek. Göl kenarları, ağaçlar, bina tasarımları, yıkık dökük gemiler gibi detaylar SW evrenini birebir yaşamamızı sağlıyor. Tabii birçok EA oyunu gibi SW BF2’de de mantık hatası dolu. Stormtrooper’ları kafa arkasından vuruyorum, adam sanki enseye şaplak yemiş gibi dönüp bana ateş ediyor. Sen hayırdır, kime ateş ediyorsun zibidi diye üzerime koşuyor. Hoş zaten paso ıskalıyorlar orası ayrı mesele de arkadaş, ense köküne vurmadım mı ben senin? Nasıl yani… “Headshot” falan… Ohooo ölsene aloooo! Bir de zor modda oynadım hikayeyi düşünün.

Kahraman Açma Sistemi

Oyundaki asıl tartışma konusu ise “kahraman açma sistemi”nde çekilen isyan bayrakları. Oyundaki sevilen SW karakterlerine ulaşmak için ya kesenin ağzını iyice açacaksınız ya da oynanış süresini 40 saate kadar uzatacaksınız. Yani gerçek parayla birkaç dakikada ulaşabileceğiniz kahramanlarımıza, oyunun tadını çıkartarak ulaşmak da mümkün. Nasıl tadını çıkartabilirsiniz muamma çünkü kahramanların hepsine ulaşmak için biriktirdiğiniz o kredileri, hiçbir şeye harcamamanız gerekiyor. İlginç kısım ise oyuncuların yaptığı hesaplamalara göre bütün içeriği açmak yaklaşık olarak 4500 saat demek. Cüzdanınız müsaitse, 2100 dolar da oyunun tüm içeriklerine ulaşmak için istenen para miktarı. Tabii işin güzel yanından bakarsanız, hikayeyi bitirdiğimizde yaklaşık 10 bin kredimiz birikmiş oluyor. Bu da bizi 10 saatlik oynanıştan kurtarıyor. Oyunun hikayesinin de dört saat olduğunu hesaba katarsak, kredi biriktirmek aslında o kadar da zor değil. Biz bu hesaplamalarda kafamızı yakarken EA, 13 Kasım tarihinde % 75 indirim yaparak kredi kısmında aslında biraz olsun bizi rahatlattı. An itibariyle Luke Skywalker ve Darth Vader 15,000 kredi (mesela Darth Vader’ı  alabilmek için maksimum 2 saatlik oynanış yeterli oluyor), Palpatine, Chewbacca ve Leia Organa 10,000 kredi, Iden ise 5,000 kredi ile satın alınabiliniyor.

GÜNCELLEME: (17.11.2017) – Mikro ödeme konusun değişiklik yapan EA, oyun içi gerçek para harcamayı tamamen SW BF2’den kaldırdı. İlk açıklamasında da amaçlarının herkesin oynayabileceği bir oyun yaratmak olduğunu belirtti. Ayrıca EA, potansiyel olarak oyunculara haksız avantajlar sağladığının açıklamasını yaptı. Son olarak özetle önceki oyuna oranla SW BF2 üç katına çıkacakmış. Oyun gelecekte bize yeni hikaye, uzay savaşları, çoklu oyuncu için yenilikler derken daha fazla içeriğiyle karşımıza çıkacak.

İnceleme Puanları

  • MetaCritic – 75 (PS4)
  • MetaCritic – 79 (PC)
  • MetaCritic -72 (Xbox One)
  • IGN – 70
  • COG Connected – 86
  • GamesRadar – 80
  • OpenCritic – 74 (Tüm platformlar)
  • GameSpace – 80
  • God is a Geek – 80
  • USGamer – 70
  • TrustredReviews – 60
  • Gamespot – 60
  • Shacknews – 60
  • PCGamesN – 60

Yukarıda gördüğümüz gibi oyunun inceleme puanları aslında umut vadediyor. Tabii asıl soru 60 puanlık oyun ne kadar fiyatının hakkını veriyor? Oyunun Deluxe versiyonu 310 TL civarında, normal versiyonu ise 275 TL. Origin dışında farklı mecralardan oyunu temin ederseniz 200 TL’ye kadar bu fiyat düşüyor. İki arada bir derede kaldıysanız, biraz daha bekleyebilirsiniz. Kişisel olarak oyunda daha fazla zaman harcamadan fiyatının hakkını veriyor demek, size büyük haksızlık olacaktır. Birkaç günlük multiplayer deneyiminden sonra detayları sizlerle paylaşıyor olacağız.

Oyun, 17 Kasım tarihinde PC, PlayStation 4 ve Xbox One platformlarında piyasaya çıkıyor.

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds İnceleme