Ön İnceleme

Griftlands Alfa – İlk Bakış

0

Griftlands, kart oyunları arasında ilginç temellere sahip bir bilim kurgu oyunu. Henüz kendisini alfa süresinde kurcalayabildik ve bu sürede eğlenceli zamanlar geçirdiğimi itiraf etmem gerek.

Kart oyunlarıyla aranız nasıldır bilemiyoruz ancak “belki de” gelecek vadeden Griftlands, grafik bakımından Pyre gibi görünüyor. Oyun, ayrıca bolca diyalog barındıran detaylara da sahip.  Günümüzde iki çeşit oynanışa sahip kart oyunu var: bazıları bol şiddet içeriyor ve savaşlara odaklanıyor, bazıları ise daha dinlendirici temaya sahip. 

Oyundaki diyalog kısmında yer alan kapışmaları anlamak başta zor, hatta alışmak zaman alabiliyor. Olabildiğince büyük rakamlara odaklanmalı ve canınıza da odaklanmalısınız. Bu “diyalog çatışmaları” çeşitli güçlendirmelere ve saldırılara sahip. Her sıranız geldiğinde dilinizin kuvvetini uyguluyorsunuz gibi bir durum geçerli. 

Kısacası sizin canınız azalmadan, rakibinkine odaklanmak gerekiyor. “Kartları aç güçlerini kullan”maktan öte kart jargonunu anlamak gerekiyor. Kartlarda yer alan “etki”, “baskınlık”, “uygunluk” yer alıyor ve bunlara; “harcama”,”doğaçlama” ya da “tazele” kombinasyonları ekleniyor. Şöyle ki bazı kartlar “etkisini iki kat artırmak için bunu oyna” gibi temellere dayanıyor. Her karar önemli; aldığınız işler, edindiğiniz arkadaşlar veya topladığınız kartlar. Ölüm çabuk karşınız çıkabilir, ancak her oyun da farklı bir macerayı keşfetmek için yeni durumlar ve stratejiler sunar.

Çokça düşmanın sırası geldiğinde sıkıntılı anlarla karşılaşıyorsun. Rakamlar dairesel bir argüman etrafında dönüyor, düşman hızlı bir şekilde art arda bir sürü şey yapabiliyor ve aniden canınız 12 puan azalabiliyor. Muhtemelen güncellemeyle bu dengeleme düzelecektir, ancak şimdilik, daha karmaşık müzakerelere hazır olmalısınız. Alışmak zaman alacak.

Kartlı dövüş savaşı daha basittir, ancak çoğunlukla Slay The Spire’a benzer yapılara sahip. Basit saldırılar mevcut. Savunma kartları, kendi içerisinde farklılar. Efektler ise “bleed” ve “stun” üzerine odaklı.

Dövüş esnasında, kurbanınızın canını maksimuma indirip teslim olabilirsiniz veya son vuruş ile canlarına okuyabilirsiniz. Oyunun başlarında büyük bir metal silahlı bir adam öldürüp, desteğe kalıcı olarak ekleyebiliyorsunuz ve “katil” kartı sahibi oluyorsunuz. Böylece dükkan sahiplerine taş gibi soğuk bir canavar olduğunuzu hatırlatma yeteneğiniz oluyor.

Oyunda kendi temasına sahip çok fazla kart var. Ekip arkadaşlarınıza içecek alabileceklerini söyleyebiliyorsunuz, tabii burada lezzet kısmı tartışılır. Barda takılıp, diğer karakterlerle etkileşime girebiliyorsunuz ve bunlar destenize eklenebiliyor. Yemek yediğinizde canınızı doldurabiliyorsunuz. Aynı zamanda aynı şeyi yapan yani canınızı dolduran, dövüşün ortasında yok etmek için daha fazla çaba harcayan bir kart da alırsınız. Temel olarak, enerji harcıyorsunuz. İçecek kısmı da oldukça iyi. Yeterince güçlü olurlarsa, kalıcı olabiliyorlar.

Bu arkadaş ve düşman ağı, şimdiye kadarki oyunun en ilginç kısmı. Arkadaşlarınızın olması önemli. Mesela yatak odanızda saldırıya uğradınız ve bir şekilde saldırganı yendiniz. Hayatta kalmasına da izin verdiniz. İlerleyen zamanda bir bar kavgasında kendinizi bulduğunuzda, hayatta bıraktığınız saldırgan paçanızı kurtarabiliyor. Tabii tam tersi durum da olabiliyor. Bir bakmışsınız, saldırganı kiralayabiliyorsunuz falan. Seçimler, kimin hayatta kalacağına karar verme kısmı, oyun gidişatını renklendirebiliyor. 

Çeşitli seçim kısımları ve diyaloglar, oyunun havasını bayağı değiştiriyor. Oyun içi bir günün sonunda dinlenip, sizi kimin sevdiğini ve sizi ara sokakta öldürmek isteyenleri görebiliyorsunuz. Ertesi gün, bir rehine taşımacılığına müdahale etmeniz istenebilir, pusuya tuttuğunuz gardiyanlardan birini bulmak için eski dostunuzla iletişime geçebilirsiniz. Ancak o zaman bile, arkadaşlarınızdan yararlanmak ve onu, esiri teslim etmeye ikna edebilirsiniz.

Griftlands, görünüşte daha taktiksel ve karmaşık bir oyuna benziyor. İşin kötü kısmı, Klei gibi daha fazla aksiyona girmesini beklediğiniz bazı karakterler geri planda kalmış. Klei, bayağı ilginç bir karakter ve hikayesinin kullanılmasını çok isterdim. 

Ek olarak oyun animasyonları alfa da bile başarılı görünüyor. Türünü seviyorsanız, muhtemelen ilk izlenimleriniz olumlu yönde olacaktır. Her bölüm dizi kıvamında ara sahnelere sahip. Öte yandan, savaş dışı kararların, sokak tartışmalarının ve bar kavgalarına sızma sonuçlarını, destekleyici çeşitli kartlar aracılığıyla görmek harika.

Açıkçası Griftlands, sürekli oynanabilirlik sunar mı muamma. Şimdilik eğlenceli olduğu ve ilginç bir tat kattığı kesin. Günümüz kart oyunlarına göre farklı yapısı var. 

 

Journey PC İnceleme
Keeper of Time
“Lost time is never found again. Oh, never mind I found it.”

    Luigi’s Mansion 3’ün Çıkış Tarihi Belli Oldu

    Previous article

    Aslan Kral (2019) İnceleme

    Next article

    You may also like