Köşe Yazısı

Özel Röportaj – Heroes of the Storm Oyun Tasarımcısı Adam Z. Jackson

0

Heroes of the Storm geliştirme takımında Aktif Oyun Tasarımcısı (live game designer) olarak çalışan Adam Z. Jackson, oyuna gelen yeni karakterleri eklenmeden önce dengelenmesini, oyunda bulunan karakterlerin yetenek değişiklerinin genel oyun üstündeki dengesinin nasıl olacağını ve Hero’nun tasarımının tamamen yenilenmesi konusunda Blizzard Entertainment’ın MOBA’sında çalışıyor. Biz de bu fırsatı değerlendirdik ve kendisine Storm League, dereceleri maçlardaki değişikler ve Qhira dahil birçok konuda soru yağmuruna tuttuk.

  • Storm League ile birlikte hots oyuncuları üzerinde nasıl bir etki bırakmak istiyorsunuz?

“Storm League’i oyuncular için daha rahat anlaşılabilir ve dahil olabilir şekle getiriyoruz. MMR’ın gözükmesi oyuncular arasında uzun süredir istenilen bir şeydi ve artık oyuncular kaç MMR’a sahip görebilecek. Yerleştirme maçlarının sayısını azaltmamız, oyuncuların sıralamalı maçlara ve bu aksiyonun içine dahil olmasını hızlandırdı. Önemli olan yükselme ve alçalma maçlarının kaderlerini kaybetmeleri ilerlemelerini pek etkilemeyecek.”

  • Storm League’i oluştururken neleri hedeflediniz?

“Tek başına Team League’e girilmesine izin verdiğimizden sonra oyunculardan büyük seviyede pozitif dönüş aldık ve dereceli deneyimini bu tarafa doğru ilerleteceğiz. Heroes of the Storm her zaman bir grup arkadaşla birlikte oynanılan bir oyun oldu ve dereceli deneyiminin bu filozofiye uygun olmasını istedik.”

  • Bu sezonun metasını belirlerken öncelikleriniz nelerdi?

“Meta konusundaki genel önceliğimiz çoğu şeyi yeni tutmak ve hissettirmek. Öncesine göre daha fazla dengeleme yapıyoruz ve çoğu oyuncunun unuttuğu heroları öne çıkartıyoruz. Gelecekte bu şekilde değişiklikleri ve daha değişiklerini görebilirsiniz.”

  • Ranked’a yeni başlayan oyunculara olan sizin öneriniz nedir?

“İlk olarak onlara önerimiz, bir arkadaşlarını veya bir grup arkadaşlarıyla oynamaları olacak. Tanıdığınız insanlarla hem eğlenirken hem de deneyim kazanacaksınız, bu sizin kaybetme korkunuzu veya derecelide rekabetçi bir şekilde oynarken hissettiğiniz baskıyı azaltacak.

İkinci olarak, ilgilendikleri rollerde birkaç hero seçmelerini ve diğer dallara geçmeden önce bunlarla oyunu oynamayı öğrenmeleri lazım. Oynamaya alıştıkları herolarla farklı dizilimleri ve oyun akışını öğrenmelerini kolaylaştıracak.”

  • Ranked’da sizin tercih ettiğiniz ilk 3 hero nedir? Neden bunları seçmeyi seviyorsunuz?

“Benim şu anki en iyi 3 karakterim Sylvanas, Anduin ve Diablo.

Sylvanas, özel yetenekleriyle karşı takımın kulelerini anlık durduran çok güçlü uzun mesafe suikastçisi. Yetenekleriyle harita objektiflerini ciddi bir güce dönüştürüp karşı takımın saygı duymasını sağlayabiliyor.

Anduin ise her koşula uyum sağlayabilen bir şifacı ve rakibinizin sizleri öldürmesinin önünü kesebiliyor. Leap of Faith ile takım arkadaşlarını kurtarabilirken, Holy Word: Salvation heroic yeteneği ile en güçlü düşmanların önünü kesebiliyor.

Diablo ise rakibin pozisiyonlarını cezalandırabilecek ciddi güçlü bir savaşçı. Durumsal farkındalıkları okuyabilen oyuncuların kendilerini ödüllendirmiş hissedebileceği mükemmel bir hero.”

  • Metayı ne kadar sık değiştireceksiniz?

“Bu zorlu bir soru, çünkü metayı değiştiren sadece biz değiliz. Oyuncuların ne kadar sürede farklı, yeni ve güçlü hero kombinasyonlarını bulmaları; elimizin değmeden metanın ciddi şekilde değişmesini sağlıyor. Bununla birlikte birkaç ayda bir, biz bazı dengeleme yamaları getiriyoruz. Bunu ilerleyen zamanlar içinde söyleyebiliriz.”

  • Oyuncular her meta değişiminden sonra oyunun ne kadarını tekrar öğrenmek zorunda kalacak?

“Genellikle meta değişimiyle birlikte oyununu çoğu aynı kalıyor. Haritalar ve harita objektifleri pek değişmiyor. Ancak oyuncular yeni oynanış biçimlerini veya nasıl bu yeni heroya yeni metayla karşı durumunu öğrenmesi gerekiyor.”

  • Yerleştirme Maçları 10’dan 3’e düşürüldü. Tam olarak 10 maçtan 3 maça inmesinin arkasındaki sebep neydi?

“Bu oyunculardan uzun süredir aldığımız bir istekti. Ana etken burada oyuncuları dereceli oyunla daha hızlı tanıştırmak ve aksiyonun içine sokmak. Aynı zamanda oyuncular arasındaki rank farklılıklarının biraz daha dengeli ve genele yayılmış hale çekilmesiydi.”

  • Oyuna “Questline” sistemi eklendi. Bu özel görev zinciri oyunda her sezonda karşımıza çıkacak. Hem Dereceli Sezon Ödülleri hem de Grand Master Liderlik Tablosu’nda hak sahibi olmak için bu görevleri tamamlamak zorundayız. Sezon ödülleri neler olacak ve her sezon değişiklik gösterecek mi?

“Storm League için sezon ödüllerini daha duyurmadık ancak her sezon değişeceğini bekleyebilirsiniz.”

  • Bireysel ve takım olarak Storm League ayrı ayrı puanlamaya sahip olacak mı?

“Sezon 1 için tekli veya grup şekilde sıraya girmede farklı skorlar olmayacak.”

  • Dereceli Sezon Görev Zinciri artık oyunculara açıldı. Bu görev zinciri hakkında biraz bilgi alabilir miyiz?

“Bu sezondaki Dereceli Sezon Görev Zinciri çok basit. Oyuncuların hediyeyi kazanması için belirli sayıda oyunu kazanması gerekmekte. Bu konuda geri dönüşleri bekliyoruz ve daha iyi bir deneyim için yeni fikirlere açığız.”

  • Yeni karakter hakkında biraz bilgi alabilir miyiz? Hikayesi nedir, hangi evrene aittir?

“Qhira, Iresia adında bir dünyadan gelme. Nexus evreninde en gelişmiş teknolojiye sahipti ve iç karışıklıklardan dolayı bu yok oldu. Qhira, bilinen tek kurtulan kişi ve tekilliğin bir parçasını gezegeni yok olmadan sahip olmayı başarmış ve bir kolye şeklinde onu giyiyor. Kendi evreninden hayatta kalanları arıyor, ancak daha birini bulamadı.”

  • Yeni karakteri getirirken ne düşündünüz? Nasıl bir fikirle ortaya çıktı?

“Onun üstünde yaptığımız çalışmalardan gayet onur duyuyoruz ve sonunda Nexus’a getirdiğimiz için heyecanlıyız. Aslen, Hero tasarım ekibimizden biri motorlu testereyi ana silahı olarak kullanan bir hero konsepti yaratmıştı. Onun ilk çizimlerinde dizaynının potansiyeli ve görsel estetiğine aşık olduk.”

  • Qhira hangi karakterlere karşı daha güçlü olacak ve kime karşı zayıf olacak?

“Alan kontrolüne veya yerini değiştirebilen herolar, genelde onun karşısında zayıf olduğu hero tipi olacak. Garrosh, ETC ve Alarak ona karşı çabuk bir şekilde avantaj sağlayıp onun pozisyonunu bozup cezalandırabilir. Onunla iyi kombine olan herolar ise aksiyonun içine atlayıp genelde üstünde bu aksiyonu toplayan herolar. Bunlar Anub’arak, Rehgar ve Diablo gibi herolar, ancak sadece bunlarla sınırlı değil.”

  • Qhira hangi haritalarda avantaja sahip olabilir?

“Qhira genelde özel bir haritada pek yükselmiyor. Yetenek havuzu her koşula uyum sağlayabiliyor. Takım savaşlarının 5v5 ve küçük alanlarda geçmesi onun için çok iyi, böylece rakiplerine Revolving Sweep ile vurabiliyor. Bu haritalara örnek olarak Volskaya Industries ve Sky Temple örnek gösterilebilir.”

Adam Z. Jackson hakkında

Zeratul, Butcher, Arthas, Alarak, Lunara, Kael’thas ve Muradin gibi birçok hero’nun tasarımlarının yenilenmesinde Tasarım yöneticisi olarak çalıştı. Jackson, Şubat 2009’da World of Warcraft oyun yönetici olarak Blizzard’a katıldı ve Kuzey Amerika bölgesinde işe girmesinden 3 ay içinde en yüksek rütbedeki oyun yöneticisi oldu. Aynı zamanda Heroes of the Storm Hero League’de her sezon Grand Master oldu.

Çalışmadığı zamanlarda Heroes of the Storm’un canlı deneyimini en mükemmel şekilde yaşıyor ve Tekvando’yu seviyor. Kendisi tekvandoda 3. Derece siyah kuşağa sahip ve dövüş oyunlarında rekabetçi şekilde mücadele ediyor.

Heroes of the Storm’da Nexus’un Yeni Kahramanı Qhira Tanıtıldı
Keeper of Time
“Lost time is never found again. Oh, never mind I found it.”

    Razer Raiju TE – Quartz Edition İnceleme

    Previous article

    Rebel Galaxy Outlaw İnceleme

    Next article

    You may also like